Skip navigation

Fra gamle Lier sykehus - f5.6, 1/100, ISO 200

Dypt inne i skyggene, og ikke lenger opplyst, oppdaget jeg lege- og sosionomkontoret på gamle Lier sykehus. Den eneste pasienten som finnes der nede i det lille kjellerlokalet nå er en gammel gjenglemt sykkel.

Uansett hvor flott denne bygningen i sin tid må ha vært, tror jeg neppe dette kontoret kan ha vært særlig innbydende!  Jeg ville i hvert fall ikke ha gått ned dit med lett hjerte!!

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

Fra gamle Lier sykehus - f4.2, 1/60, ISO 200

 

Fra gamle Lier sykehus - f5, 1/60, ISO 400

10 Comments

  1. Så ikke mye koselig ut her nei!! Ville nok heller aldri ha satt mine bein inne der!!

    • Vi kan nok være takknemlige for at vi ikke var pasienter her.. av veldig mange grunner!!

  2. Hehe. Nei, jeg tror søren meg ikke det var Doktor Kjekk O. Grei som hadde kontoret sitt der. Heller Doktor Grøss O. Gru, tenker jeg😉

    Ha en avskrekkende aften😉

    • Ikke mye å bli skremt av her hjemme heldigvis. Skal love deg at Dr Grøss O. Gru vil bli høflig men bestemt avvist ved døren hvis han skulle dukke opp.😉
      Koser meg med snooker-turneringen på Eurosport jeg.

  3. Hmmm. Dette ga helt andre stemninger enn det jeg vil ha ved besøk på et legekontor. Kan du tenke deg å jobbe der! Neppe mange overlykkelige pasienter som slukøret subba ned de trappene, nei. Nesten fascinerende at det går an å legge et legekontor til et sånt sted. Kanskje de tenkte at de beste lokalene bør pasientene få?

    • Hvem vet hva de har tenkt Ståle. Stedet de valgte til dette kontoret var i hvert fall ikke akkurat oppmuntrende.
      Tror jeg ville vært overnervøs på vei ned de trappetrinnene.

  4. Hva du finner ….. morsomt å følge med da ….

    • Det er bestandig like spennende å ta kameraet med ut. Vet jo aldri hva jeg kommer til å oppdage.😉

  5. Bildene er flotte da selv om sykehuset og alt ved det har sitt rykte….

    • I ettertid hører vi generelt stort sett bare om de negative tingene fra slike steder, og med sykehuset i forfall på denne måten blir det negative ytterligere forsterket. Jeg er imidlertid sikker på at også gamle Lier sykehus kan vise til mange små solskinnshistorier.


Legg igjen en kommentar

