Skip navigation

Fra gamle Lier sykehus - f9, 1/3, ISO 200

Jeg har tidligere fortalt om alle ansiktene jeg så i veggene på gamle Lier sykehus. Av dem alle var nok dette det mest gripende. For meg oppsummerer det på en måte både forfallet som råder og skjebnen til alle de sjeler som fremdeles måtte holde til der inne.

Selv om forfallet har kommet langt er det i hvert fall håp for denne bygningen, som etter hvert skal restaureres.

Fra gamle Lier sykehus - f9, 1/15, ISO 200

En liten familie har faktisk allerede funnet trygghet der inne.. bygget sitt hjem og sikret etterslekten. Slikt gir håp for framtiden, og måtte det være et tegn på at det i denne bygningen på sikt vil vokse fram et positivt miljø for både ansatte og besøkende.. og at sjelene som måtte holde til der inne omsider vil finne fred.

Fra gamle Lier sykehus - f9, 1/100, ISO 200

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

12 Comments

  1. Fin symbolikk. Og da legger jeg til at «ansiktet» på veggen er i ferd med å gi slipp… Ingen grunn til å lengre skulle klamre seg til disse veggene…

    • Ikke sant. Framtiden er full av håp!

  2. Vil i fred.

    • Ja, la oss håpe alle finner fred.

  3. Stemningsfulle bilder! Det virker som det er ypperlig fotomotiv i de bygningene.. Så bra at noen har flyttet inn og tatt vare på sine etterkommere! Stilig!🙂

    • Det er fullt av så mange stemninger der inne.. så sterke at de nærmest er til å ta og føle på.🙂

  4. Godt dukumentert denne turen. Flotte bilder og gode kommentarer…

    • Denne turen skulle i hvert fall være tilstrekkelig dokumentert nå.😉

  5. Det er nok mang en skjebne som «lusker» rundt der inne, gode bilder du har tatt!

    • Det er vel nærliggende å tro det Rune. Uten at jeg er særlig følsom for signaler fra «den andre siden», så merket jeg helt spesielle og nesten fortettede «stemninger» på ulike steder i bygningen.
      Og takk skal du ha🙂

  6. Det kiler nesten nedover ryggen på meg når jeg ser disse bildene fra Lier sykehus. Det forfallet du viser er faktisk veldig vakkert. Syns du bruker lyset og fargene på en så flott måte. Formdiler varme midt i alt det slitte.

    • Jeg orker ikke å ta inn over meg alt for mye elendighet. Føler også at det alltid finnes et håp.. uansett. Derfor er det vel ubevisst dette håpet jeg søker etter i motivene.
      Tenk hvor trist og leit alt ville blitt dersom vi ikke hadde troen på en positiv morgendag!


Legg igjen en kommentar

