Skip navigation

Bilbrann

Jeg får ofte  mye  «hjelp» av kattene mine mens jeg redigerer bilder, så også i går da jeg holdt på med bilbrannbildene. De synes kankje de er flinke, men denne formen for hjelp kan jeg godt være foruten. I dette tilfellet klarte imidlertid Thea å få fram en ganske artig effekt mens jeg finjusterte i «kurver». Høylys og mellomtoner var forankret da hun klarte å skyve kurvens venstre endepunkt langs kantlinjen og nesten helt opp til topplinjen.

Ja, ja.. nå lærte vi i hvert fall hvordan vi kan få fram en tilsvarende effekt om behovet skulle melde seg. Det er for resten snodig å legge merke til at enkelte felt i bildet framstår nesten urørt etter denne heflige redigeringen.

(Klikk på bildet for å se det i større format.)

10 Comments

  1. Jaja snakk om kattepine.🙂 adrig så galt at det er godt for noe….

    • Det kan så absolutt være en kattepine stadig å få så mye hjelp Morten. Spesielt Thea er ivrig i tjenesten. Enten vandrer hun fram og tilbake over tastaturet, eller hun setter seg på bordet rett foran storskjermen jeg bruker når jeg redigerer.
      Uansett hvor irriterende det generelt er, så «lærte» hun meg i hvert fall at denne framgangsmåten kan gi spennende resultater.😉

  2. Da ble det jo enda mer action over resultatet…..Stilig!!

    • Jeg måtte ta vare på Theas versjon av bildet før jeg rettet det opp igjen. Artig hvordan alle konturene ble framhevet og markert med kantlinje. Absolutt mer actionpreget dette her!

      Hvis jeg hadde kunnet jobbe i layers, kunne det sikkert blitt fint dersom forgrunnen og bakgrunnen var «normal» mens biler og brannmann var effektbelagt. Kanskje noe å trene på.😉

  3. Hehe, du bør gi henne frie tøyler med bildene dine, det ble en stilig effekt av dette🙂

    • Ja, jeg måtte studere hvordan hun gjorde dette. Det kan jo hende jeg en eller annen gang får lyst til å prøve noe tilsvarende på et annet bilde.😉

  4. Thea fikk til en skikkelig stilig effekt her:-)

    • Hun er så ivrig Ilmy, skal stadig hjelpe til. Sannsynligvis synes hun ikke jeg gjør en god nok jobb.. og det kan hun i og for seg ha rett i. *ler*

  5. Jeg har alltid lurt på hvordan verden ser ut gjennom øynene til dyr. Nå har kattene dine vist meg det.

    • Nå ser vi i hvert fall hvordan Thea ønsket at dette bildet skulle redigeres. Kanskje er det slik de ser vår verden.
      Mener for øvrig å ha hørt en gang at kattenes øyne er konstruert slik at de ser alt i et litt rosa skjær.


Legg igjen en kommentar

