Skip navigation

Jeg hadde akkurat satt bilen i garasjen da jeg ble oppmerksom på hvilket skue kveldshimmelen hadde å by på denne kvelden sent i august. Alle tings iboende f…skap tilsier imidlertid at kameraet ikke er for hånden når man mest skulle ønske det. Derfor sprang jeg opp fire etasjer, grep kameraet og føk ut på verandaen.. akkurat tidsnok til å få med de siste lysstrålene.

Utsikten fra verandaen min er kanskje ikke den mest spektakulære, men jeg fikk i hvert fall dokumentert denne himmelen full av flotte striper.

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

14 Comments

  1. Naturen er fascinerende og ikke minst fantastisk flott!

    • Ikke sant!
      Tror ikke jeg har sett en så til de grader stripete himmel tidligere.. men kanskje jeg bare ikke har lagt merke til det. 😉

  2. Nydelig spill i fargene!

    • Jo de er fine de også, men jeg ble i grunnen mest fascinert av «stripe-strålene». 🙂

  3. Ja, det er grunnen til at man ikke går noe sted uten å ha med kamera, hehe, det slår ikke feil det at det dukker opp ting man absolutt skulle hatt bilde av når det ikke er med. Spennende skyer og utrolig flott lys du har fanget der!

    • Burde egentlig ha Fuji’en i lomma hele tiden. Da ville jeg vært forberedet på alle eventualiteter. Men så har det seg slik at datteren har gribbet det kameraet. Ikke like hensiktsmessig å ha med D3’en over alt.
      Mhh.. kanskje jeg skulle ønske meg en flunkende ny Fuji til jul av kattene?!? *ler*

      Både lyset og fargene var enda finere mens jeg sto utenfor garasjen, men som sagt.. jeg rakk i hvert fall å fange slutten på det hele.

  4. Noen ganger er man heldig og får fanget naturen når den er på sitt vakreste.

    • Ja, ikke sant!
      Denne gangen hadde jeg flaks som i hvert fall fikk fanget avslutningen.
      Naturens kunstverk er ofte så forgjengelige at jeg noen ganger ikke får festet dem til brikken.. rett og slett fordi jeg nesten blir bergtatt og bare må se. Uansett blir de jo på min helt egne og store minnebrikke som aldri blir full.

  5. Utrolig vakkert:)

    • Ikke sant! 🙂

  6. Tøft bilde! Må være et slags værfenomen det der. Mener det finnes ei internasjonal side hvor en kan sende inn bilder av værfenomen og få svar…

    • Der sier du noe! Hadde vært morsomt å få en forklaring. Lurer på om ikke også «yr» eller væretmeldingen på VG tilbyr en slik mulighet. Skal jammen sjekke litt nærmere.
      Tusen takk for tipset Hans. 🙂

  7. Oj,oj, vilken himmel! Var ett tag sedan jag besökte dej tyvärr.

    • Ja, var den ikke fin Gärdsmygen!
      Du skal slett ikke ha noen dårlig samvittighet. Det føles som om det er en liten evighet siden jeg selv hadde overskudd til å gå på bloggbesøk, men det ordner seg sikkert etter hvert det også. 😉


Legg igjen en kommentar

