Skip navigation

Det er kanskje ikke stuerent å vise to som er helt oppslukt av det mest intime øyeblikk av dem alle, men jeg våger meg frampå likevel… og nå ser vi i hvert fall hvordan stankelbein gjør det.

For en gangs skyld er hunnen den mest fargerike av de to. Jeg vet dette er hunnen fordi hun har det spisse eggleggingsrøret nederst på bakkroppen.

Hannens bakkropp er til sammenligning utvidet mot enden og slutter brått.

Og her sikres altså etterslekten.😉

Hvis noen av dere vet hvilken type stankelbein dette er snakk om, hadde jeg blitt veldig glad for en tilbakemelding.

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

8 Comments

  1. Sommer, sol og ….

    • Ikke sant!
      Noen og enhver kan bli yre på den tiden😉

  2. Kan ikke hjelpe deg med arten, men mener jeg så denne et par-tre ganger i sommer, så mulig er den ganske vanlig?
    Flotte bilder igjen: skarpe og detaljrike med fin fargegjengivelse. Du mestrer makroobjektivet ditt meget godt, Inger Johanne!

    • Jeg antar den er ganske vanlig, og jeg heller til at det er en eller annen type sumpstankelbein siden bildene er tatt bare et steinkast fra Østensjøvannet.

      Så hyggelig sagt av deg Arvid! Jeg føler at jeg forstår makroen min, men jeg sliter litt med at synet har forandret seg. Det gjør den manuelle fokuseringen litt mer vrien. Må nok krype til korset å få skifet ut brilleglass før våren.. i hvert fall det høyre.😉

  3. Paring passer overalt, også varmer det godt med slike sommer nå da det begynner å bli kaldt ute.

    God Jul til deg og dine!

    • Nå skal vi visst se sprengkulda i øynene de nærmeste dagene Ivar. Dermed får jeg vel fortsette med å redigere sommerlige bilder.😉
      Håper dere også har hatt en alle tiders jul!

  4. Til disse sommerlige bildene ønsker jeg deg en God Jul! :o)

    • Tusen takk Corvus.. og håper julenissen var snill med deg også!🙂


Legg igjen en kommentar

