Skip navigation

Hadde ikke selve situasjonen vært så fornøyelig, ville disse bildene jeg nå viser dere for lengst havnet i søppelkurven. Opptakten var at den unge sangsvanen også ville opp på isen, men den voksne ville ha plassen for seg selv. Derfor ga den ungfuglen et skikkelig klyp som bare svaner kan. Gjett hvem som ble forbannet!?!

(Innstillingene var fullstendig feil, men dere kan også denne gangen føre markøren over bildene for EXIF-info og klikke for å se dem i større format… selv om akkurat det nok ikke er verd bryet her. 😉 )

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

20 Comments

  1. Ja, den ungdommen du *ler*

    • Ikke sant!
      Denne hadde i hvert fall ikke særlig stor respekt for den voksne generasjon. 😉

  2. Utrolig artig bildeserie. Du er jammen flink til å fange øyeblikk 🙂

    • Jeg måtte bare fyre løs når denne episoden utspilte seg. Så fikk det heller stå sin prøve at innstillingene var helt på jordet. 😉

  3. Så utrolig kjempefin bildeserie! Hehe, nei her er det liten respekt for den eldre garde – morsomt!

    • Selv om bildene i seg selv er langt under pari, så synes jeg episoden er så artig at jeg må spare på dem alle.
      Dette er faktisk første gangen jeg har sett at en ungfugl tar igjen med en voksen på denne måten. 🙂

  4. En helt unik serie. Et ekte «ungdomsopprør»

    • Det var ikke vanskelig å se at denne ungdommen ble skikkelig forbannet… og jammen klarte den å jage den voksne også. 😉

  5. Flott bildeserie av en «skårunge» sammen med voksne…helt sikkert en dame dette…eller??

    • Visst må det være en dame Hans! En gutt hadde neppe hatt temperament nok til å gjennomføre dette «opprøret». *ler*

  6. Hehe, myten om at «størst først» stemmer ble motbevist her 🙂 Stilig serie!

    • Ingen regel uten unntak, og dette er kanskje unntaket som bekrefter regelen Rune. 🙂

  7. Igjen, for noen fantastiske bilder. Denne serien er hovedgrunnen til at jeg kommer til å tilbringe en god del av søndagen på isen på Store Stokkavann med tungt fotoutstyr i bagen.

    • Du kommer sikkert til å få noen flotte timer Geir, men husk nå endelig å velg raskere lukker enn det jeg hadde da denne episoden utspilte seg!!
      Tusen takk Geir.. og lykke til på Store Stokkavann i dag. 😀

  8. Hehe! Kjempemoro! Tenker at det ga jyplingen et oppblåst ego 🙂 Blir nok ikke lett å ha med å gjøre i årene som kommer…
    Du er utrolig god til å fange slike hendelser. Det er ikke få ganger jeg har humret for meg selv etter å ha klikket meg inn på Fotoboksen – som det forøvrig er alt for lenge siden jeg har besøkt, ser jeg. Men nu skal alt bli så meget bedre 😀
    Godt nytt år, Inger Johanne!

    • Godt nytt år til deg også Ståle!
      Kjempekos å se deg her igjen!! 😀

      Jeg har så absolutt ikke vært flink til å gå på bloggbesøk de siste månedene, men formen er for oppadgående nå så jeg blir forhåpentligvis flinkere snart jeg også.

      Det er slike små episoder jeg synes det er aller morsomst å fotografere. Skulle bare ønske jeg hadde fått stilt tilbake til raskere lukker før dette braket løs. 😉

  9. Veldig flott action serie da, selv om kvaliteten på hvert enkelt bilde ikke er 100%.

    • Kvaliteten her er laaangt under 100%.

      Jeg vurderte lenge om jeg skulle slette alle bildene jeg tok denne dagen, men når jeg først hadde holdt ut i alle kuldegradene såpass mange timer har jeg liksom ikke hjerte til å gjøre det. Ikke er det noen vits i å la dem støve ned i en mappe heller. Dermed må jeg nesten vise dere noen av dem. 😉

  10. Hahahaha!!!! =D Her sitter jeg og ler høyt!! Kjempekul serie du har fått satt inn her!!!! Snakke seg om hevn?!??! Ler ennå jeg…. 😀

    • Ikke rart denne ungdommen ble forbannet, for det var et skikkelig klyp den fikk seg! Denne hevnen var sikkert utroooolig søt. *ler*


Legg igjen en kommentar

