Skip navigation

Mens kulda bet som værst og snøen lå tungt på både trær og strå, ja da blomstret det likevel inne i drivhusene i Botanisk hage.

Jeg var vel den eneste som nesten svettet bort på denne årets hittil kaldeste dag, kledd for å være ute i kulda som jeg var. Inne i drivhusene var det nemlig både varmt og fuktig. Kulde eller varme klarer ikke å stoppe meg! Kameraet og optikken trengte imidlertid litt akklimatisering før jeg kunne begynne å fotografere. 😉

Spesielt inne i drivhuset med vannplanter var det ekstra varmt.

Om dette er en plante i full blomst, eller om det er en avblomstret affære aner jeg ikke. Den så uansett flott ut, og nærmest som et lite fyrverkeri tett innpå.

De store bladene som fløt i vannet var flotte og fargesprakende. Kan det være en form for vannliljeblader mon tro?

Det er litt flaut at jeg ikke sjekket hva som sto på informasjonstavlene, men jeg kan kanskje skylde på at heteslaget ikke var langt unna.

Det er godt å vite at når vinterkulda tærer på som værst, så kan man finne en forsmak på bedre dager her inne i drivhusene. Kjenner jeg meg selv rett blir det nok flere turer til Botanisk hage denne vinteren. 😉

10 Comments

  1. Nydelige bilder. Flotte utsnitt og farger! Varmer i kulda dette…

    • Bildene varmer sånn akkurat passe, men jeg skal love deg det ble varmt inne i drivhusene. Jeg hadde jo ull i flere lag og varmedress ytterst. Neste gang skal jeg i hvert fall være kledd på en mer fornuftig måte! *ler*

  2. Flotte bilder ble det da selv om du var både kald og varm.

    • Det var i grunnen en spennende tur dette. Nydelige blomster og planter inne og spurvehauken på fortauet utenfor hagen. Bedre kan det ikke bli. 🙂

  3. Jeg tror jammen jeg skal finne meg en botanisk hage her i min nye hjembu, Inger Johanne. Jeg savner å se andre blomster enn isroser – selv om de er aldri så vakre…
    Takk for vakre sommervarmende bilder 🙂

    • Uff Ståle.. nå har jeg skikkelig dårlig samvittighet!!!! Jeg har ikke engang fått med meg at dere har flyttet! *skammer meg dypt og oppriktig*
      Håper det finnes en liten botanisk hage der du er. Om ikke annet så hjelper det å ta en tur til de store plantesentrene også. Gjør det iblant også jeg.. bare for å drømme meg bort litt. 😉

  4. Her var mange gullkorn!

    Likte spesielt bilde:

    2: Utrolig fin uttoning med den bakgrunnsfargen opp mot de uskarpe blomstene!
    5: Fin fine farger og likte bevegelsen i vannet!
    6. Rent pent og flott og nydelig speiling!

    • Tusen takk skal du ha Simen!
      Her tok du for deg alt det positive. Jeg tar mer enn gjerne imot konstruktiv kritikk på det som ikke er så positivt også. Det er jo nemlig det jeg lærer av. 😉

  5. Ja der er det jo rene badstua! Hehe.. Du verden for noen vakre bilder du har fått knipset her!! =))

    • Tusen takk Viola!
      Gjett om svetten rant.. og det på årets kaldeste dag!! *ler*
      Det blir nok flere turer til Botanisk hage før våren melder sin ankomst.


Legg igjen en kommentar

