Skip navigation

Siden jeg åpnet denne bildeserien med en gutt, skal jentene få være enerådende i dette innlegget.. nesten i hvert fall. Det har nemlig også sneket seg inn en kar her..

..  men han forsøker i hvert fall å gjøre seg så usynlig som mulig ved å holde seg i bakgrunnen og se bort.

Selv om sprengkulda endelig har sluppet taket, ser det ut som om denne damen er passe lei av alt som har med vinter å gjøre og kunne nok gjerne ha sluppet snøen som stille dalte ned.

Det er nesten som om hun oppgitt bønnfaller meg om å få litt fortgang på våren.

Noen av damene skulle kanskje ønske de kunne ha gått i dvale for resten av vinteren, godt beskyttet av resten av flokken.

De er kanskje grå og anonyme disse spurvene, men de er nå nydelige likevel da!

Dessuten er de så utrolig søte når de «blåser seg opp» slik som dette.

Stadig vekk må de små damene strekke litt på vingene sine før de igjen tar en liten lunsjpause.

Frokost, lunsj, middag og kvelds spiser de nemlig mange ganger pr dag.. akkurat slik små spurver skal gjøre. 

Det er ikke få meiseboller som henges opp i denne hekken, og på bakken får fuglene jevnlig servert nok av andre godsaker.

Som takk for at de var så samarbeidsvillige denne dagen, skal jeg ta med noe riktig godt til dem jeg også.

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

4 Comments

  1. Nydelig bildeserie av fruen, de er utrolig pene når de blåser seg opp. Det er ikke rart de er lei vinteren selv om de får mye god mat, er nok kaldt for dem også.

    • Selv om de er små, så virker de ganske robuste også disse spurvene. Men det har sikkert vært veldig kaldt for dem.

      Jeg ble for resten veldig overrasket første gang jeg holdt en liten fjærball i hendene. Ikke bare var fuglen mye mindre enn jeg hadde forestilt meg, den var utrolig varm også. Lærte da at de normalt har en høyere kroppstemperatur enn oss. Akkurat det kommer nok godt med i vinterkulda.

  2. Enda et innlegg om de nydelige spurvene! Takk for titten!🙂

    • Da jeg først bestemte meg for å ta kameraet med bort til disse spruvene, ble det ganske mange bilder av dem også. Jeg virkelig storkoste meg i en times tid. Det var så artig å følge med på alt det rare de hadde for seg. Skulle ha tatt bilder av akkurat det, men av og til er det morsommere bare å se på.🙂


Legg igjen en kommentar

