Skip navigation

De bader i vann, de bader i sand og nå er det nysnø som gjelder.

Etter å ha gjort en innsats for BioFoto på fotomessa både lørdag og søndag, må jeg innrømme at batteriene har vært temmelig flate.  Men det var vel verd innsatsen. Ikke bare var det inspirerende å treffe så mange med felles foto-interesse, foreningen vår fikk også 97 nye medlemmer i løpet av helgen!

Etter en slik «utskeielse» hjelper det å roe alt ned med å fotografere litt.. og når overskuddet til å gå langt er ikke-eksisterende, er det flott at vi har så mange spurver rett rundt hushjørnet. Det var dem jeg slappet av med i det lette snøværet på mandag. Med høy ISO og ikke for rask lukker lot jeg det stå til uten å bry meg om at det kunne bli mye bevegelsesuskarpheter i bildene. Forholdene til tross ble det faktisk ganske mange trivelige bilder.

Denne badende tassen skal få lov til å være først ut.

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

.

.

.

.

16 Comments

  1. Så utrolig fine bilder:D

    • Så hyggelig at du liker denne lille serien.
      Bildene er nok ikke så gode rent fototeknisk, men det spiller ingen rolle så lenge de viser en artig situasjon.

  2. Sååå herlige bilder! Hadde alt vært «riktig» hadde ikke serien vært like fin🙂

    • Jeg er litt enig med deg her.. og hvorfor i all verden må alt være så «perfekt» bestandig. Nei, da er det laangt bedre å ikke ta dette så høytidelig og heller bevare fotogleden!🙂

  3. Det ble jo flotte disse, morsom liten serie.

    • Det var virkelig en fornøyelig og avslappende stund jeg hadde der sammen med spurven.🙂

  4. Morsom serie…flotte bilder!

    • De finner i grunnen på ganske mye rart disse småtassene.. og hele tiden virker det som om de «prater» med hverandre. I nærheten av denne flokken er det i hvert fall ikke et øyeblikks stillhet.

  5. Hehe, herlig liten spurv i full badeaksjon🙂

    • Ikke sant! Jeg kan rett og slett ikke stå for slike🙂

  6. Artige bilder! Jeg skal bake brød og boller, men her sitter jeg altså.. med nesa i biofoto, en interessant side. Jeg tenkte meg også på fotomessa, men kom jeg dit?? Nei..🙂 Jeg stiller ikke inn kamera på iso og slikt selv, så det kan jeg ikke noe om på kameraet mitt. Skulle kanskje ha lært meg det..

    • BioFoto er en MEGET trivelig forening å være medlem av, og den er åpen for absolutt alle. Fellesnevneren er vel at vi alle liker å ta bilder ute i naturen. Ellers er spennvidden stor. Noen er nybegynnere, andre er mer erfarne og noen er helt proffe.. og hver på vår måte har vi alle noe å bidra med til fellesskapet.

      Det tok sin tid før jeg våget meg utpå dette med blender/lukker og ISO. Jeg trodde det var alt for vanskelig for meg. Så feil jeg kunne ta. Egentlig er det ikke vanskelig i det hele tatt. Det vanskeligste er kanskje å ta det første skrittet. Så hopp i det Viola. Du kommer garantert ikke til å angre! Hvis det passer for deg, kan vi gjerne møtes en dag så kan jeg i hvert fall bidra med det jeg har lært.😉

  7. Å du er så snill!🙂 Jeg ville gjerne lære fra deg🙂 Send meg en mail, så kanskje vi kan få til et møte?? :)) Mailen står på profilen på bloggsida mi. Skriv gjerne på bloggen min at mail er sendt. Ellers går den bare i søppelkassa, om jeg ikke vet hvem som har sendt den..🙂

    • Det er da bare hyggelig å kunne bidra med det lille jeg kan slik at du får noe å bygge videre på.🙂
      Sender deg en mail med en gang jeg!

      Nå har jeg forsøkt utallige ganger å få lagt inn en kommentar hos deg, men det fungerer ikke! Generelt krangler blogspot mye og jeg må som regel gjøre tre forsøk for å få lagt inn en kommentar der, men i dag får jeg beskjed om at open ID ikke kan bekreftes.. og Error 400 (hva nå enn det betyr).

  8. Flotte action bilder synes nå jeg da.

    • De er ganske morsomme disse spurvene. Et par dager senere besøkte jeg dem igjen, og oppdaget en tass som gravde et skikkelig dypt hull i snøen.
      Har imidlertid ikke lastet dem opp enda. Håper jeg fikk noe brukbart ut av den episoden. Lysforholdene var nemlig da enda vanskeligere enn da jeg tok disse bildene.


Legg igjen en kommentar

