Skip navigation

Sommeren 2007 tilbragte jeg en uke på rundtur i Vesterålen. Et av overnattingsstedene på turen var Ringstad sjøhus som ligger helt i vannkanten i en av Bø kommunes 13 havner. Det var et deilig sted å være, og det gjør ekstra godt å drømme seg tilbake til sommervarme og lyse dager med disse bildene nå i vinterkulda. Håper de kan gi litt varme til dere også.

Du verden som jeg gleder meg til våren!!

På denne tiden hadde jeg nettopp fått mitt aller første speilreflekskamera, og jeg mestret verken det eller redigeringsprogrammet jeg hadde fått samtidig. Ha endelig det i tankene når dere scroller dere nedover.

Jeg lar bildene tale for seg selv denne gangen, men minner om at dere finner link til flere innlegg i denne serien inne på Petunias temablogg.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

40 Comments

  1. Åh jeg har aldri vært i lofoten, men det er absolutt en plass jeg vil dra til .

    • Da krysser jeg fingrene for at du får deg en tur til Lofoten/Vesterålen om ikke så alt for lenge.
      For meg som ikke er vant med en slik storslagen natur var denne turen virkelig en opplevelse!

  2. jeg syntes det var flotte bilder jeg, og lengeter etter sol og varme . Flott sted Lofoten . F

    • Hvem vet.. kanskje sommeren vi har foran oss fører meg tilbake til disse trakter. Det er så alt for lite man rekker på en uke, og så mange steder i dette øyriket jeg har lyst til å besøke.

  3. Heisann!

    Ja, det skal bli godt med sola høyere på himmelen. Varmen tar jeg på forskudd om ikke så lenge. Flott stemning. Ikke noe land er flottere enn vårt. Jeg er stolt av naturen vår.

    • Det er virkelig et flott land vi er heldige å bo i! Men det gjør godt å få litt påfyll med sol og varme nå i vintermånedene, så jeg ble litt misunnelig på deg nå.😉
      Jeg ønsker deg en riktig, riktig fin tur!!

  4. Nydelige bilder, det ser flott ut med alle de forskjellige motivene du har fanget !!

    • Naturen er så storslagen og variert der nord, og byr selvsagt på mye mye mer enn jeg kan vise dere denne gangen.
      Jeg kan imidlertid varmt anbefale dere å legge ut på en rundtur i Vesterålen slik vi gjorde det.
      Kanskje tar jeg fram bilder fra et annet flott sted vi besøkte i neste ukes ABC-runde.😉

  5. Vakre bilder og sommerminner. Ha en flotters helg!

    • Absolutt gode minner..
      og en riktig god helg til deg også🙂

  6. Åh, sikke nogle dejlige billeder du har taget! Hvorfor bor jeg i det flade Danmark? Men jeg har heldigvis oplevet Lofoten selv.

    Ha’ en rigtig god weekend!

    • Du er også heldig å bo i et deilig land Madame. Det er nemlig utrolig mye vakkert å la øynene hvile på i Danmark.. uansett hvor flatt det måtte være!
      Godt vi er «naboer» slik at vi lettere kan nyte det beste av begge land.

      En riktig god weekend til dere også🙂

  7. Flott natur byr også den nordlige delen av Norge på. Har vært nordover, helt til Hammerfest faktisk på rundtur når jeg var liten. Flotte bilder du byr på. Likte båten Konstanse, den har virkelig stil.
    God helg🙂

    • Visst er det vakkert nordpå! Storslagent og vakkert!!
      Nyt helgen etter beste evne. Det har jeg tenkt å gjøre😉

  8. FGinnes det noe vakrere enn nord-norge i sommervær? Nei, det gjør det ikke! Nyyyydelige bilder! God helg!

    • I mine øyne har du helt rett! Rett og slett vakkert er det!!

      Ukene før jeg reiste opp var det vedvarende supert vær med 20-30 varmegrader. Da jeg ankom endret det seg en god del, med regnbyger og temperaturer helt ned i 9 grader. Men heldigvis tittet sola fram iblant også da. Etter at jeg dro kom selvsagt sommeren tilbake. Er det ikke typisk *ler*

      God helg til deg også Randi🙂

  9. Det er ikke så lenge siden jeg var i Vesterålen. Hadde med meg kameraet, men det var vanskelig å få tatt noen gode bilder derfra, på grunn av mørketiden. Men en nydelig plass, og kanskje spesielt på sommeren.

    • Det kreves sikkert litt ekstra å få til gode bilder i mørketiden, og vi søringer har vel ikke særlig mye trening i akkurat det. Men du verden som motivene står i kø der oppe!! En ukes rundtur var slett ikke nok.

  10. Disse bildene er da bare helt nydelige, synes jeg! Vesterålen er et sted jeg kunne tenkt meg og vært selv! Utrolig flott natur! Ha en god helg!🙂

    • Den turen vi hadde nordover frister virkelig til gjentagelse! Det er så mange steder jeg ønsker å besøke, og noen jeg mer enn gjerne skulle besøkt igjen. Igjen og igjen ble jeg helt bergtatt av alt det flotte dette øyriket hadde å by på.. og så mye uventet!
      Kos deg videre i helgen du også Viola🙂

  11. Underbara bilder allihop!
    Trevlig helg!

    • Tusen takk skal du ha Maria, og ha en riktig trivelig helg!!

  12. Flot, er du ansat af turistbureauet som PR-konsulent?

    • Jeg skulle mer enn gjerne reist rundt og tatt bilder for et reisebyrå. Det hadde i grunnen vært et oppdrag midt i blinken for meg! Tenk så mye flott jeg ville fått sett da😀

  13. Man trenger virkelig slike bilder på en kald og snøfull januardag:)
    Tusen takk:)

    • For meg holder i hvert fall slike bilder motet litt oppe, og det er godt å drømme om alt det fine vi har i vente.

  14. Fantastisk smukke billeder, og jeg synes bestemt ikke, de bærer præg af, at du lige havde fået dit kamera. Du må vist være et naturtalent!

    • Jeg hadde fotografert i et års tid før jeg anskaffet dette første speilreflekskameraet. Dermed er jeg nok slett ikke noe naturtalent, men tusen takk for tilliten Henny!😀

      Da jeg var på denne turen til Vesterålen var det nok kameraet som var herre over meg og ikke omvendt. Nå føler jeg at jeg i hvert fall har en viss forståelse av hvordan jeg bør bruke de ulike mulighetene som ligger i kameraet mitt.😉

  15. Hva annet kan man si enn at våren er snart velkommen🙂 Nydelige bilder som absolutt varmer med de -5 gradene som er på utsiden her nå. Et knippe med pene bilder Inger Johanne.

    Ha en riktig fin helg!

    • Det er artig å ta fram gamle bilder iblant. Dagene blir så levende for meg at jeg til og med kan kjenne lukten som var på dette stedet og føle den friske luften… herlig!

      Kos deg videre i helgen du også, og la oss håpe solen titter fram i ny og ne.🙂

  16. Rett og slett vidunderlig vakkert
    – hva mer kan jeg egentlig si:
    Jo jeg kan
    ROPE hurra;)

    • Det er vidunderlig vakkert der nord.. så vakkert at jeg MÅ ta turen en gang til!

      Og jeg stemmer i med et stort HURRA for dette flotte landet vårt🙂

      Tusen takk Tor, og måtte du få en alle tiders helg!

  17. Vi var også en tur igjennom lofoten sommeren 07.🙂 Jeg gleder meg også til sommeren igjen og ved å se på disse bildene så blir ikke akkurat gleden mindre…

    • Så artig!
      Antar dere fikk oppleve de riktig varme og solrike dagene. Selv var jeg der den ene uken med regnbyger og kjølig vær.. men pytt! Solen tittet da fram iblant den uken også, og jeg fikk virkelig mange flotte opplevelser.

      Kan hende tar jeg fram flere bilder fra denne turen i neste ABC-innlegg også.😉

      • Vi raste egentlig litt for fort igjennom, men vi fikk med oss en overnatting og fint vær hele turen.

        • Vi raste ikke i det hele tatt denne uken. Likte vi et sted, så ble vi like godt værende der en stund. Men en uke føltes absolutt for kort!

          Så fikk vi også oppleve det meste av vær.. alt fra sol og varme til virkelig kalde dager med så sterk vind at båtene ikke gikk ut.

          En av mine fotobekjente reiste rundt i mange uker, mens andre av oss bare var med på deler av turen. De andre kunne melde om strålende vær hele tiden. Derfor vet jeg at sommeren 2007 i det store og hele må ha vært praktfull der nord.

  18. Åh, Lofoten er flott om sommeren. Der er flott om vinteren også, hvis en liker «vær»!
    Kjenner solen steke i bildene dine!

    • Jeg liker «vær», men jeg er ikke så glad i mørketiden. Det betyr nok at vinteren kanskje kunne blitt litt lang for meg. Våren, sommeren og høsten kunne jeg imidlertid mer enn gjerne ha tilbragt i dette vakre området!
      Det er en drøm for meg å kunne ha all verdens tid til å kunne fotografere her.. både i ruskevær og strålende sol.

  19. Morrn.

    Där var det många fina och vackra bilder.

    Lite «dumt» att Vesterålen ligger så långt borta….

    Ha de bra.

    Hasse A

    • For meg også er det unektelig en bit å reise opp til Vesterålen, men det å kunne oppleve denne flotte naturen er vel verd turen.
      Glad du liker bildene, og ha det bra du også Hasse🙂


Legg igjen en kommentar

