Skip navigation

Like iherdig som i går har jeg benyttet store deler av dagen til å rydde i bildemappene mine. Originalbildene her var temmelig kjedelige, så det var nummeret før de havnet i søppelbøtten. Men så kom jeg til å tenke på den redigeringseffekten Thea-pusen min klarte å få fram en av de utallige gangene hun har vandret over tastaturet. Kanskje den kunne gi bildene litt piff? Jeg vet ikke hva dere synes, men i mine øyne ble de i hvert fall såpass at disse skal få leve en stund til.

Ellers lurer jeg på om noen av dere klarer å kjenne igjen stedet jeg har tatt bildene?

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

12 Comments

  1. Kul effekt!
    Men jeg klarer ikke å kjenne igjen stedet.. ?

    • Lærdom kan komme fra så mange steder, men det er kanskje litt flaut å innrømme at en av kattene mine måtte vise meg hvordan jeg får fram slike effekter i PS. *ler*
      Synes den er litt stilig jeg.

      Selvsagt er det vanskelig å se hvor bildene er tatt, men jeg røper det ikke riktig enda. For hvem vet.. kanskje noen kjenner seg igjen. 😉

  2. Skremmende. Hva sier det ikke om våre evner når katter får fram like gode bilder som vi selv strever med?
    Jeg syns katten din gav deg noen gode tips, selv om dette fungerer best som en serie slik de vises her.

    • Ja, ikke sant!
      Jeg må innrømme at jeg bare kan det mest elementære i PS, men jeg håper virkelig å lære mer etter hvert som tiden går.. og da med hjelp fra andre enn kattene mine!! *ler*

      Den senere tid har jeg plukket opp noen artige tips fra tutorials på nettet, men de har liksom ikke den generelle nytten. Derfor må jeg nok bare lete videre etter noe som gir en overordnet forståelse av dette med layers.

      Tar mer enn gjerne imot nettadresser som kan være til nytte!

  3. Jan Ivar Vik anbefalte meg Lynda.com. Det koster deg 60 kroner i måneden, men når du er ferdig med kurset vil du være sjeleglad for at du tok det. Har hatt enorm nytte av det, bare se på bildene mine;-)

    • Tusen, tusen takk for tipset Geir! 😀
      Skal sjekke det ut med en eneste gang!!

      Jøss!! En liten film så forsto jeg gangen i layers med en gang. Gjett hvem som kommer til å sitte klistret til den siden i uken som kommer.

      Sender deg en MEGA-KLEM!!!

  4. Har pusa di redigert bildene sier du! Så morsomt, stilige ble de også!! 😀 Jeg tror det er passasjen mellom Oslo S og Oslo City..?

    • Jeg får tidvis mer «hjelp» enn godt er av pusene mine mens jeg redigerer. Det var mens jeg holdt på med bildene av bilbrannen her på Lambertseter at Thea klarte å få fram denne effekten. Måtte jo se hvordan hun hadde klart det, for jeg synes resultatet ble ganske artig.

      Det er ikke akkurat den passasjen du nevner, men dette stedet er slett ikke langt unna. 😉

  5. Puseredrigering er tingen, bildene er knalle de og har absolut sin rett til å legges ut og bevares 🙂

    • Sånn i det store og hele kunne jeg mer enn gjerne stått over den hjelpen pusene gir meg, men av og til glimter de til. *ler*

  6. Jeg går for pusen jeg åg!

    • Tror et par av mine har fattet stor interesse for dette med redigering, og spesielt ragdollen Thea vil gjerne ha den fulle kontrollen over tastaturet. Det er også hun som til tider kan være overraskende kreativ. 😉


Legg igjen en kommentar

