Skip navigation

På avstand la jeg først merke til alle de små ulike frøene som nærmest hang der i løse luften. Som jeg antok var de fanget i et edderkoppnett, og du verden for et nett det var! Øverst hadde edderkoppen spunnet noen lange enkle tråder. Under disse hadde hun trukket et tett teppe mellom gresstrå og blomsterstilker.

Dette teppet kom så godt fram med morgenduggen som fremdeles gjorde alt fuktig her i skyggen.

Under alt dette hadde hun spunnet flere enkle tråder, og der lå hun i skjul og ventet på at et bytte skulle gå i fellen.

En god bloggbekjent er på søken etter bilder av ulike edderkoppnett og samtidig bilder av edderkoppen som har spunnet nettet. Jeg har bare noen ganske få serier som tilfredsstiller disse kriteriene. Egentlig er det greit, for da har jeg jo et «prosjekt» å jobbe med når tiden atter en gang er moden.

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

6 Comments

  1. Dette var en fin serie av edderkoppnett. 🙂 Her snør og blåser det, så det er vel en stund til en kan ta slike bilder igjen, men det nærmer seg jo.

    • Ja fy for et grisevær vi har i dag Ragnar!!
      Jeg bekymrer meg en hel masse for en venninne som kjører fra Enköping og hit til Oslo idag. Det går ikke fortere enn 40 og er kaos på veien, så den turen kommer til å ta laaaaang tid. Glad det ikke er meg som sitter bak rattet nå!!

      Nei, da er det lang bedre å redigere videre på sommerens bilder. 😉

  2. Ja, noen må slite for føden….

    • Vi har det så visst mye lettere. I hvert fall jeg som har nærbutikken rett rundt hjørnet 😉

  3. Stilige bilder. Edderkopper er fasinerende dyr…

    • Tidligere var jeg panisk redd for disse krypene.. og jeg overdriver IKKE!
      Det at jeg begynte å fotografere dem har stort sett kurert fobien, men jeg setter fremdeles ikke å få dem på meg.
      Fascinerende er de absolutt!


Legg igjen en kommentar

