Skip navigation

T burde være en ganske enkel bokstav, men denne uken har jeg av en eller annen grunn vært ganske tom for ideer med hensyn til et spennende tema. Derfor viser jeg dere i all enkelhet noen trær i vinterprakt.

Visst er det vakkert når is og snø dekker stammer og kvister på denne måten, men du verden som jeg gleder meg til varmere og mer fargerike dager.

Dere finner link til flere ABC-innlegg på Petunias temablogg.

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

54 Comments

  1. Underbara bilder!
    Jag älskar träd!
    Trevlig helg!
    /Maria

    • Jeg er også veldig glad i trær.. jo større de er jo bedre. Det er litt artig å fabulere om alt det de har «sett» i sin levetid.
      Ha en riktig trivelig helg du også Maria 🙂

  2. Åh, så fina bilder. Träden är verkligen vackra i sin vinterskrud.

    • Tusen takk Mona!
      Trær har bestandig fascinert meg, og spesielt når de «pynter» seg med rimfrost og snø

  3. Väldigt tjusiga bilder! *tummen upp*

    • Tusen takk for tommel Miia 😀

  4. Underbara bilder
    Vilken lyster och så vackert med den där ljusblå himlen i bakgrunden.
    Snyggt till bokstaven T.
    Kramizzzz Träd är otroliga året runt.

    • Jeg liker å ta bilder av trær, men fortrinnsvis de store og majestetiske som står helt alene. Men beklageligvis er det ikke mange av akkurat dem i nærheten av her jeg bor. 😉

  5. Meget smukke billeder – og meget smukke træer… 🙂

    • Tusen takk Mia, og ha en riktig god weekend 🙂

  6. God morgen, ja det er nydelig med trær når det er kaldt.. Var ute å testa objektivet jeg kjøpte i fjor.. Laveste blender er 4.5 på den.. Jeg må rigge fram stativet tenker jeg for best resultat.

    Ønsker deg en fin helg!

    • Hei på deg Lavina 🙂
      Det er alltid spennende å teste ut nye objektiver!! Inntil sola fester grepet kan det nok være lurt å finne fram stativet ja. Alternativt kan du jo også prøve høyere ISO og kompensere litt. Egentlig bør vi bruke stativ hele tiden, men jeg må innrømme at jeg slurver en del med akkurat det.

      God klem og kos deg videre i helgen.

  7. Så vakre trær gjennom ditt objektiv.

    Med sne og rimfrost på blir de nakne vintertrær omgjort til rene kunstverk, som her på dine bilder.

    • Naturen viser oss ofte de mest fantastiske kunstverk, og når rimfrosten fester sine pigger kan ellers kjedelige motiver bli riktig så fine.
      Skulle ønske vi hadde noen store flotte og frittstående trær her i nærheten. I så fall ville nok de bli blant mine mest yndede motiver.

  8. Snygga bilder. Vackert med de vita grenarna och den alldelse klarblå himmel(:
    Ha en trevlig helg!

    • Uansett hvor kaldt det måtte være, så er det vakkert med slik rimfrost. Men huttetu så kaldt det var akkurat den dagen!!
      Ønsker deg også en riktig finfin helg 🙂

  9. Rimete trær har sin egen sjarm ja 🙂
    God helg !

    • Ikke sant!
      En riktig god helg til deg også 🙂

  10. Flotte tre du har fått i linsen din. Jeg blir nesten litt svimmel nå jeg ser på det andre bildet ditt. Det ser så utrolig høyt ut. Ha en riktig god helg!

    • Treet virker nok litt høyere her enn det i virkelighen er, men det gir en ganske fin effekt når man går så tett på og tar bildet oppover.
      Takk skal du ha, og god helg Qehenne!

  11. Trær, så enkelt, men så stilig når du viser det fram. Vakkert! God helg!

    • Jeg tror jeg må ha hatt alt for mye «i bestilling» denne siste uken, for maken til ide-sløvhet har jeg sjelden opplevd. Godt at disse trærne kunne hjelpe meg. 😉
      Ha en riktig, riktig god helg du også!!

  12. Nydelig!

    • Tusen takk skal du ha Randi 😀

  13. Det første bilder er jo kunst! Aldeles nydelig!
    Jeg skrev på en annen blogg spm også hadde valgt trær, at det er litt rart å tenke på at ingen trær er lik. Alle er forskjellige, akkurat slik som oss mennesker:)

    • Jeg liker det første bildet godt jeg også Petunia. Det er imidlertid en rett kvist der oppe som irriterer meg litt. Kunne selvsagt ha klonet den bort, men føler det blir «juks». Dessuten er jo ingen ting 110% perfekt. Selv ikke vi. 😉

      Det er mye med trærne man kan filosofere over. Som du sier er ingen av dem helt like, og jeg kan dagdrømme ganske mye om alt de gamle trærne har vært vitne til.

  14. Superflot indlæg! Og at det er fra en pige, som er tom for ideer, tror jeg ikke på ,-)

    • Tusen takk Rimkoger.
      Jeg ble mer og mer «desperat» etter hvert som tiden for innlegget nærmet seg. Tittet gjennom den ene mappen med bilder etter den andre før jeg husket disse relativt nyredigerte jeg hadde ryddet bort i «vinterstemning»-mappen.

      Men generelt er denne jenta sjelden tom for ideer, du har rett i det. Det er for resten ikke du heller.. til stooor glede for alle oss! 🙂

  15. Du tager de skønneste billeder – altid! Det er en fryd at kigge med her 🙂

    • Tusen takk skal du ha Madame!!
      Og for meg er det alltid en fryd å få besøk av deg 😀

  16. Jeg syns trær er et kjempeflott temavalg og i tillegg når bildene dine er så fine.

    • Trær er fascinerende, men et særlig spennende ABC-tema kan det vel neppe sies å være.
      Selvsagt veldig glad du liker bildene Turid 🙂

  17. Flott!!

    • Tusen takk Hans 🙂

  18. Flotte bilder av trær i vinterdrakt 🙂

    • Det blir litt mer spennende når rimfrosten fester seg på denne måten. Ellers blir jo det meste en smule kjedelig nå i denne fargeløse tiden av året. Dermed måtte jeg jo benytte anledningen når den bød seg 😉

  19. Pene bilder og nydelige farger på himmelen, måtte den komme tilbake snart. Ha en fin helg!

    • Jeg venter på finværet jeg også Rune. Skal opp i Maridalen så snart vi får en strålende dag.
      Her koser vi oss som bare det, og det må du gjøre også!

  20. Träd är så vackra!!

    • Det synes jeg også Gärdsmygen, men ofte er det vanskelig å få isolert dem på denne måten.. i hvert fall i området her jeg bor.

  21. Jo, det er smukt, når is og sne ligger på træerne på den måde. Det er også koldt, og derfor er det godt, at nogle mennesker tager billeder af det smukke, så man kan sidde inde i varmen og kigge på dem!

    • Hvis lysforholdene har vært nogenlunde brukbare har jeg vært ute med kameraet uansett hvor kaldt det har vært. Og hittil denne vinteren har vi stort sett hatt det kaldt.. veldig kaldt! Selv dagen vi hadde -27.5 var jeg ute og fotograferte.
      Må jo sørge for at dere også får noen vintermotiver å se på 😉

  22. Smukke, smukke vintertræer – og smukt fotograferet!

    • Tusen takk skal du ha Charlotte!

  23. Trærne du viser er jo rene skulpturene. Kreativ vinkling på de flotte bildene.

    • Naturen har heldigvis mange slike flotte «skulpturer» å vise oss. I det hele tatt er det alle tiders med naturens små og store kunstutstillinger, og at motivene vi blir presentert for hele tiden fornyes.

  24. Har bare ett ord jeg:
    KUNST!

    • En stor takk fra både meg og den aller beste kunstner av dem alle.. naturen. 🙂

  25. Vakre bilder!

    • *Smiler glad til deg* og takker!

  26. Trær er vel noe vi alle har et forhold til, et positivt forhold. I dag er trærne her tunge av nysnø, sola skinner og det er utrolig vakkert! Jeg har lyst å gå på ski …

    • Snøen henger stedvis tungt på trærne her også, men snødd har det (heldigvis) ikke gjort på noen dager. Gårsdagen var helt strålende, og jeg benyttet dagen til tur ut i naturen.. dog ikke på ski. 😉

      Like strålende har det ikke vært i dag, men sola har da tittet fram i ny og ne og da klager jeg slett ikke. Dessuten har vi hatt det relativt mildt.. DEILIG!!

      Skynd deg å ta en liten skitur før mørket senker seg… og god tur! 😀

  27. Stilige bilder som nesten ga en svimmelhetsfølelse. Fikk nesten sug i magan av perspektivet oppover. Fine fargekontraster med det hvite mot det knall blå.

    • Det blir gjerne et litt svimlende resultat når man tar vidvinkel-bilder oppover langs trestammene på denne måten. 😉


Legg igjen en kommentar

