Skip navigation

Det var høstsalg i byen, og butikkvinduene flommet nesten over av plakater med fristende tilbud. Denne plakaten ropte i sin enkelhet ikke ut noen spesielle tilbud. Likevel var det den som klarte å lokke meg inn for å ta en nærmere titt på varene. Det enkle er kanskje det beste.. og snakk om sugende effekt!

Hvordan noen kan bli fristet til å kjøpe antrekket til damen under, forstår jeg imidlertid ikke. I mine øyne gir denne reklamen et fullstendig negativt budskap. Den «stakkars» modellen ser jo syk ut.. tynn, blek og blodfattig.

Da var det langt mer fornøyelig å oppdage plakaten med «shoes for men» i vinduet under…

.. og jeg lot meg friste til å slappe av med litt kaldt å drikke etter å ha passert denne duggfriske Farris-reklamen.

Andre valgte å slappe av i barbererens stol. Lurer på om jeg ville våget akkurat det dersom jeg hadde vært mann? Bare tanken på å la en fremmed traktere ansiktet mitt med en sylskarp kniv får meg til å grøsse på ryggen! Men kanskje bruker barberere andre redskaper nå om dagen?

Jeg møter mange ulike reaksjoner mens jeg fotograferer inn i glassflatene nede i byen. Noen, som den blide mannen på bildet under, ber om å bli fotografert. 

Andre er langt mer skeptiske. Noen ganske få blir til og med sinte, men heldigvis roer de seg straks de får se bildene jeg har tatt.

Langt de fleste er imidlertd bare nysgjerrige, og det er ikke fritt for at jeg av og til lar meg friste til å knipse et ekstra bilde når anledningen byr seg. 😉

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

14 Comments

  1. Artig vandring med flotte bilder.

    • Noen ganske få glimt fra en høstdag jeg hastet gjennom byen. 🙂

  2. Er ikke blodfattig «in» for tiden, da? Med Twilight og alt det der 😀
    Forresten er jeg enig med deg, jeg ville aldri våget å legget meg i stolen hos en barberer(!), men det har kanskje med at jeg har sett musikalen om Sweeney Todd noen ganger for mye 😛

    • Blodfattig kan være så «in» det bare vil for meg. Det eneste motebildet ga meg var motvilje og kanskje litt medfølelse. 😉

      Frykter vi også kunne ha blitt blodfattige etter et besøk i barbererens stol. *ler*

  3. Morsom bildeserie…

    • Det er artig å ta med kameraet til byen. Man vet aldri hva man får se i de store glassflatene.

  4. En flott fotohistorie var det 🙂

    • Glad du liker den Ragnar. Tusen takk! 🙂

  5. All reklame er ikke god reklame nei… Det er så man kan få helt vondt! Han i barberstolen er modig spør du meg, det er en ting jeg helst gjør selv,hehe, tar ingen sjanser der. Det er faktisk en del mennesker som får helt noja når man tar bilder i nærheten, og det må man respektere, men noen reagere litt urasjonelt har jeg oppdaget. Men men..sånn er det bare. Flotte bilder og en fin vandring vi fikk bli med på. 🙂

    • Som oftest forsøker jeg å ta refleksjonsbildene slik at folk ikke blir alt for lett gjenkjennelige. Ellers spør jeg bestandig om lov både til å ta bilde og eventuelt til å bruke det på bloggen eller på hjemmesiden. Min erfaring er faktisk at folk da som oftest stiller seg positive. 🙂
      Godt jeg ikke må be om godkjenning fra alle fuglene jeg fotograferer. Det hadde blitt litt av et pes! *ler*

  6. Ja du kan så si.. Hvorfor kan ikke modeller være helt vanlige?? Hvorfor MÅÅÅ dem være så syltynne! Jeg var ganske syltynn en gang jeg også, men modell var jeg ikke.. Ler.. Det var ganske så ufrivillig det.. Shoes for men?? hehe.. Den Farrisflaska og refleksjonen av gata er bare helt knall! Skikkelig flott! 🙂

    • Jeg forstår heller ikke at modellene må være nesten sykelig tynne. Forstår ikke annet enn at det måtte ha vært mer formålstjenlig med modeller de fleste av oss kunne sammenligne oss med. Men, men.. slikt har jeg tydeligvis ikke peiling på i det hele tatt. 😉

  7. Dette med refleksjoner er du flink på.

    • Tusen takk skal du ha!
      Det er skikkelig morsomt også.. og en god avveksling til alt jeg fotograferer ute i naturen.


Legg igjen en kommentar

