Skip navigation

Jeg vil først beklage at det har vært tyst fra min kant en god stund, og nå har jeg skikkelig dårlig samvittighet. I går fikk jeg nemlig en mail som fortalte at vedkommende savnet stadig nye bilder her inne og håpet at alt sto bra til med meg. Slikt varmer langt inn i sjelen og ga meg det lille sparket jeg trengte for å komme igang igjen.. så tusen takk skal du ha!!

Grunnen til at jeg har vært fraværende er at jeg som følge av MEen min ikke har hatt overskudd til å være aktiv på flere nettsider samtidig. Dermed har jeg vært nødt til å prioritere. Siden jeg stadig blir mer og mer interessert i fugler og deres atferd, har fugleforum.no fått all min oppmerksomhet. Dette er et relativt nystartet, trivelig og lite forum for fugleinteresserte.. både for de som liker å fotografere og legge ut bilder på forumets galleri-side, og for de som primært ønsker å bruke forum-sidene til å dele opplevelser, bidra med kunnskap eller lære ved å spørre om alt mellom himmel og jord som angår fugler. Jeg må innrømme at jeg nesten har vært hyperaktiv både på galleriet og på selve forumet. Vil absolutt anbefale at dere besøker fugleforumet og vurderer om det også kan være av interesse for dere.

Hvis jeg ikke klarer å være begge steder på samme dag, skal jeg i tiden som kommer forsøke å være en dag på forumet og en dag her på bloggen. Hjemmesiden må imidlertid vente til mer av overskuddet er på plass. Men nok om dette!

————-

For et par dager siden så jeg denne sivhøna svømme stille og fredelig nede på Østensjøvannet. Men freden ble ikke langvarig, for rett bak kom en illsint sothøne. Dermed var det duket for løping på vannet.

Da jeg skulle legge ett av disse bildene ut i galleriet på forumet, hadde jeg problemer med å velge hvilket. Etter mye fram og tilbake landet jeg på det nederste. Ved å legge ut hele serien her slår jeg på en måte to fluer i ett smekk. Ikke bare kommer jeg igang igjen på bloggen, men jeg kan også linke hit fra forumet slik at medlemmene der får se resten av bildene jeg tok den dagen. 😉

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

.

.

.

.

12 Comments

  1. Kjekt å se deg tilbake. Men hvorfor stresse med faste innlegg? Jeg har deg uansett på RSS-feeden min og får vite når du oppdaterer. Jeg forsvinner ikke som leser, og setter stor pris på de gangene du faktisk legger inn stoff.

    • Så hyggelig Geir!
      Jeg trives med å dele bildene og opplevelsene mine med dere her inne.. og bilder har jeg unektelig massevis av. Derfor VIL jeg gjerne få innarbeidet en rutine som passer mitt tempo. Dessuten kan det sikkert være deilig for forum-medlemmene å få en pause fra maset mitt også. *ler*
      Føler at jeg har fått ånden over meg nå, og det er en god følelse. 🙂

  2. Godt å se deg her inne igjen også, og som Geir sier, vi blir ikke borte, vi følger med 🙂 Knallskudd du fikk, den kan virkelig gå på vannet. Håper formen din blir bedre utover nå med litt sol og varme igjen.

    • Selv om overskuddet ikke har vært på sitt aller beste har jeg hatt det fint likevel. Har tilbragt mange gode timer både ved Østensjøvannet og ved foringsplassen min. Fotograferer og observerer og ender opp med en hel del spørsmål som jeg plager både fugleforumet og ornitologer med.. og lærer en god del på veien. Skikkelig spennende er det!

      Til tross for at jeg har «sviktet» dere, er det godt å vite at dere likevel holder ut med meg Rune.. og tusen takk for det! 🙂

  3. Åååååh, gjett om jeg også har savnet deg her inne da! Men her er du jo! 🙂 Og så godt det er at du er tilbake!! 🙂 Morsomme bilder du kommer opp med! Nei, en må bare ta tiden som den er og kommer. Å blogge kun når man er opplagt og har kapasitet til det. Klem fra meg! 🙂

    • Det føles faktisk veldig godt å ha blitt «dyttet over terskelen» slik at jeg nå er tilbake igjen Viola.
      Frykter imidlertid at dere kan bli påtvunget mange fuglebilder i tiden framover. 😉
      God klem til deg også!

  4. Velkommen tilbake vennen! Du har vært savnet, men jeg vet jo at sykdommen ME kan sette en tilbake. Men nå så jeg at Fotoboksen frista med et nytt innlegg og da var jeg snar å ile inn! Nydelig fotoserie, og moro at du har funnet en fugleforum, og der lærer man masse om fugler man ikke vet mye om! Den viten du får regner jeg med kommer i bloggen når du har tid å ork.. Vi ser jo når du publiserer så den trofaste leserskaren forsvinner ikke!

    Ønsker deg en fin dag, og jeg nyter vinteren som kom for fullt i går… Men om 9 dager setter jeg kursen til Stavanger og har med kamera. En uke.. herlighet med husmorferie..

    Klem

    • Kom vinteren i går!!?!!
      NEI.. det er da ikke slik du skal ha det!
      Her har vi hatt en fin periode, og på lune steder har bjerka kommet med blader og enkelte busker står der grønne og fine. Sånn ellers har veldig mange knopper fått et grønnlig skjær. Deilig!
      I dag er det imidlertid ganske grått og trist utenfor vinduene mine.

      Høres deilig ut med en hel ukes husmorferie i Stavanger! Nyt hvert eneste lille minutt Lavina. Skulle gjerne vært der selv. 😉

      En riktig god klem til deg også!

  5. Enig med brodern over. Følger deg uansett. Og det er en glede å sea bildene dine når de enn måtte komme. Sitter og nyter vannløperen din. Artige og floitte bilder. Det siste fikk meg til å le. Ikke direkte elegant, kanskje, men veldig morsomt.
    EN av de tingene jeg liker så godt med Fotoiboksen er alle de utallige situasjonene du viser oss fra fugleverdenen. Det både imponerer og gleder 🙂

    • Dere er så snille med meg Ståle, og det er jeg oppriktig takknemlig for!

      Jeg tror det blir slik at etter hvert som man har tatt mange artsbilder, så jakter man på disse situasjonene som gir noe mer.
      Her hadde jeg valgets kval mellom det siste og det tredje nedenfra. Liker nemlig så godt hvordan den ene kloen liksom riper opp vannflaten. Men så var det dette «noe» ved det siste som også får meg til å smile. Artig også at den er midt i spranget og har begge bena i luften.
      Som du vet er jeg ikke bestandig så opptatt av at bildene skal være perfekte. De jeg selv er aller mest glad i er egentlig de som kan videreformidle noe om fuglenes hverdag. Etter hvert har jeg faktisk blitt mer og mer opptatt av å ta «dokumentasjonsbilder» fra ulike situasjoner i fuglenes liv. Bruker gjerne disse når jeg «spør en ornitolog». Antar ekspertene etter hvert vil få grå hår i hodet og bli ganske oppgitt over denne idioten som kan spørre mer enn ti vise kan svare. 😉

  6. Strålende med en post fra deg, flott å vite at du fortsatt er tilstede.

    • Er tilstede jeg vet du, har bare hatt en litt for lang ferie. 😉


Legg igjen en kommentar

