Skip navigation

Etter at jeg sist høst flyttet foringsplassen min et lite stykke, har jeg heldigvis ikke vært særlig plaget av at byduene invaderer matfatene. Visst stikker de innom den nye foringsplassen også, men slett ikke i samme antall. Dermed  er det i grunnen bare trivelig at de av og til hilser på. Spesielt artig var det forrige dagen da to av dem ville måle krefter.

De begynte så smått oppe i furua, men fikk antagelig ikke særlig armslag.. og heller ikke særlig mange beundrende blikk fra de små duefrøknene. Nede på bakken hadde de i hvert fall bedre plass, men damene brydde seg slett ikke om de to kamphanene. De foretrakk helt tydelig å lete etter godsaker i stedet, og for meg virket det som om de gjorde sitt ytterste for å bli linselus på bildene mine.  Jeg kan skrive under på at de til overmål hadde hellet på sin side. Noen bilder ble likevel rimelig fri for småfrøknene.

Det ble ingen seierherre i denne kampen. Før den var over meldte nemlig hauken sin ankomst over skogen. Duene slapp helskinnet fra det også denne gangen. I stedet var det en stakkars gråtrost som måtte bøte med livet for å dempe haukens sult. Naturen er brutal, og det må den antagelig også være for at livet der ute skal kunne gå videre.

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

.

.

.

.

.

.

.

.

4 Comments

  1. Kjempefine action bilder da. Vi får håpe de har fått ordet opp seg i mellom siden disse flotte bildene ble tatt.

    • Takk skal du ha Morten.
      Våryrheten bobler blant disse gutta nå, så jeg antar det vil bli flere oppvisningskamper i dagene som kommer. Det virker som om de gjør sitt ytterste for å innynde seg hos ledige damer. De på sin side virker imidlertid ikke særlig interessert. Kanskje de bare gjør seg litt kostbare.😉

  2. Flott dramaturgi, herlige bilder.

    • Ikke ofte jeg ser gutta slåss på denne måten. De ypper gjerne litt, men det blir gjerne med det. Derfor var det artig å oppleve akkurat dette.

      Bilde nr 5 fikk for øvrig andrepremien i kveldskonkurransen på BioFoto’s siste møte denne våren. Ble ganske stolt og glad da.🙂


Legg igjen en kommentar

