Skip navigation

Oppe i Maridalen var det ikke bare paddene i forrige innlegg jeg tok bilder av. Jeg moret meg også med å fotografere refleksjonene som nærmest danset i de små krusningene på vannet.

Det var artig å ta bildene, men ganske kjedelig å redigere dem. Derfor «ødela» jeg dem i stedet ved å dra litt i spakene. Du verden som bildene endrer karakter når man holder på slik. Disse jeg nå skal vise har alle blitt snudd opp-ned. På det første har jeg bare endret fargetonen, mens de to siste er kurve-justert. For ordens skyld bør jeg vel understreke at det øverste bildet ikke er manipulert. 

(Klikk på bildene for å se dem i større format.)

.

.

10 Comments

  1. Flotte refleksjoner av vann du har lekt med!
    Jeg er nå kommet hjem i fra turen og har fått lagt inn bilder på pc. Lagt inn et bilde av en fugl på min blogg. Vet ikke hva den heter, og tror det er en meis..

    Ha en flott søndag og 17 mai!!

    Klem

    • Godt du kom vel hjem igjen Lavina. 🙂

      Den pene fuglen du har tatt bilde av er en bokfink hann. Gleder meg til å se flere bilder fra turen din, og spesielt de du tok av mandarinanda!

      Ønsker deg og dine en alle tiders dag i morgen! Jeg kommer til å sky de store folkeansamlingene og heller kose meg i heimen eller et annet rolig sted. Krysser fingrene for fint vær både hos deg og hos meg.

  2. Flotte fargemønstre. Nytt teppe?

    • Hadde vel blitt rotete mønster for et stort gulvteppe, men et par av dem hadde kanskje gort seg som små veggtepper. 😉

  3. Hei! Så spennende og flott! 🙂 Det nest siste minner meg om tema Natt, stille, nakent.. Det siste litt skremmende, eller ut fra en eventyrbok! :))
    I dag har jeg tid til litt blogging, da regnet plasker ned her! Håper du har det bra. Det har vært lite blogging på meg i det siste, men jeg har det bra. Ha en fin søndag! Klem 🙂

    • I blant er det artig å dra i spakene. Spesielt når bildene ellers er kjedelige å redigere. Det siste bildet er litt heftig, men jeg tok det med fordi jeg aner en del mennesker både her og der mellom stammene. Kanskje det er derfor bildet fortoner seg litt skremmende for deg. Det foregår garantert noe hemmelig der inne. 😉

      Kos deg videre i kvelden du også Lavina, og ha en finfin dag i morgen!

  4. Hehe, godt å se at det ikke bare er meg som finner på så rare ting som det der, kan sitte i timer å filke med et bilde.. sikkert en diagnose for slikt, men jeg har ikke fått noe navn på den enda 🙂 Men en ting er sikkert, det ble veldig bra! Suverene bilder!

    • Felles skjebne er felles trøst Rune!

      Så lang tid bruker jeg ikke på slikt, men det kommer sikkert ene og alene av at jeg ikke kjenner alle mulighetene som ligger i PS. Har nemlig enda ikke kommet så langt at jeg lært å bruke layers! Kaster bort tiden på alt mulig annet i stedet.. som dette for eksempel. 😉

  5. Stilige bilder!

    • Av og til gjør det godt å leke seg litt i PS. Skulle ønske jeg hadde kunnet bruke fler av de mulighetene som ligger i det programmet. Nå ser det heldigvis ut til at jeg skal få litt hjelp til akkurat det i løpet av høsten… og jeg ser virkelig fram til det! 🙂


Legg igjen en kommentar

