Skip navigation

Man skulle kanskje tro at gjess og ender som svømmer rundt på vannet i timesvis, ikke skulle ha behov for å bade. Men det har de altså, og det er fornøyelig å se hvor ivrig de går inn for oppgaven.  Spesielt morsomt synes jeg det er å se hvordan gjess stuper kråke så vannspruten står.

.

.

Det er imidlertid ikke bare vannfuglene som bader i Østensjøvannet. Selv gråspurvene vasser gladelig uti. Tidvis kan det faktisk være ganske trangt om plassen på småfuglenes egen lille badestrand.

.

.

.

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

6 Comments

  1. Åååå så vakre! Og morsomme! Nå fikk jeg en koselig start på dagen min, takk!🙂

    • Så flott at jeg kunne bidra med en trivelig start på dagen Kjersti.🙂

  2. Den store badedagen ser jeg, men julen står da ikke for dør enda? jeg håper vi får en varm og solrik sommer foran oss, selv om været de siste dagene ikke har overbevist.

    • Vi får virkelig håpe det Morten!
      Gråværet bidrar i hvert fall til at jeg får ryddet litt i gamle bilder. Aldri så galt at det ikke er godt for noe.😉

  3. Ja man skulle tro de fikk nok vann på seg, men det er nok forskjell på en svømmetur på jakt etter mat og et skikkelig bad for dem ser det ut til. Herlige badebilder av dem alle sammen.

    Ha en fin søndag🙂

    • Ender er i grunnen artige når de bader de også, men akk så uberegnelige der de plutselig fyker avgårde og dukker. Da er det enklere når de skvetter vann over ryggen med hodet og plasker med vingene. Har tatt massevis av slike «sprutebilder», men foreløpig ikke fått det helt slik jeg ønsker. Egentlig like greit, for da har jeg fremdeles noe å more meg med i stille stunder ved vannet.

      Kos deg videre i dagen du også Rune.🙂


Legg igjen en kommentar

