Skip navigation

Generelt er sivhøna en ganske sky fugl det kan være vanskelig å komme tett innpå. Men ingen regel er uten unntak, og denne moren er kanskje unntaket som bekrefter regelen. Ikke bare stiller hun selv velvillig opp for fotografering. Hun viser oss gladelig også ungene sine. Jeg klarer rett og slett ikke å la en slik mulighet gå ifra meg.  Derfor har det blitt mange bilder av de små den siste tiden, og her har dere noen av dem.

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

.

.

.

.

.

.

.

.

.

4 Comments

  1. Nydelig, enhver stolt mor viser fram avkommet sitt!
    Jeg har min fulle hyre med måsene som angriper meg hver gang jeg lurer meg av sted til postkassen..

    Mora her er jo snill i forhold til måsen..

    Klem

    • Hun er nok veldig stolt av alle sine små og viser dem gjerne fram til oss, men du verden så hissig hun er mot andre fugler!! Flere ganger har hun hatt en skikkelig fight med sothøna som holder til med ungene sine bare noen meter unna. Ellers holder det som oftest med noen advarende grynt for at stokkendene skal skygge banen.

      Av erfaring vet jeg hvor hissige måkene kan være. Ikke mye moro å bli angrepet av dem.. spesielt med tanke på at de gjerne bruker skitt som skyts.😉 Håper du slipper akkurat den biten i hvert fall.

      God klem til deg også Lavina!!

  2. Jeg sitter her og ler litt.. for den har så utrolige lange ben og så alt for korte vinger..!! Og så blir den til sist til en utrolig vakker voksen sivhøne!🙂

    • De er virkelig snodige disse småtassene. Like rare er ungene til sothønene også. Men likevel er de veldig søte da.😉


Legg igjen en kommentar

