Skip navigation

Stor, fargesprakende og fin var hun der hun tok seg bortover strået med sikkerhetslinen godt forankret til bakbenet. Fra strået tok hun veien nedover en blomsterstilk og..

.. så til enden av et annet strå. Det var tydeligvis her hun ville utføre sine luftige akrobatiske svev.

I et lite sekund holdt hun seg fast med bare ett ben før hun lot det stå til.

Så slapp hun seg ut i det frie element.

Der hang hun en liten stund og gledet meg med sine akrobatiske øvelser. I slike øyeblikk glemmer jeg ofte å ta bilder. Det føles liksom mer riktig bare å oppleve. Noen ganske få bilder fikk jeg imidlertid tatt likevel.

Nå gjenstår det bare å finne ut av hvilken art av edderkoppene hun tilhører. En hunn er jeg i hvert fall temmelig sikker på at det er, for hun var ganske stor. Kan hun være en korsedderkopp mon tro?

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format.)

8 Comments

  1. Hej Johanne!
    En fin serie på ett av mina favorit motiv.
    Jag gillar 5an bäst när den liksom befinner sig i ett svävande tomrum och du har lyckats med en diagonal som tilltalar mig.

    Vänligen
    Mikael

    • Hei på deg Karlund🙂

      Det er mange og store edderkopper ute på enga nå, og det er spennende å følge med når de jakter. Her er bilde nr 5 favoritten også for meg. Man ser kanskje ikke så mye av edderkoppen, men linjene og følelsen av bevegelse i bildet gir det liv og en litt heftig stemning.

      Kos deg videre i sommeren Karlund!!

  2. Flotte nærbilder medperfekt bakgrunn.

    • Tusen takk skal du ha Morten.🙂
      Det har blitt ganske mange edderkopp-bilder i det siste, og nå begynner det å bli fin størrelse på dem også.. ikke bare små nyklekkede.

  3. Herlige bilder.. Jeg tror ikke det er en korsedderkopp. Men det er bare å spørre kara på edderkoppforumet…

    Masse innlegg jeg ikke har kommentert, siden jeg har mer eller mindre tatt det med ro. Går å teller ned dager til en ny Kretatur… Glede seg som er temmelig værsyk…

    Ha en fin uke.

    • Jeg har tittet gjennom alle bildene på edderkopper.net, men finner ikke noen som er helt lik. Munnpartiet minner imidlertid om korsedderkoppens. Der står det også mellom linjene at korset ikke kommer særlig godt fram hos enkelte individer.
      Jeg har flere edderkopper som trenger å identifiseres, så jeg får vel krype til korset og registrere meg på det forumet også.

      Heldige du som skal til Kreta igjen! Ønsker dere en alle tiders tur!!😀

  4. Herlig flott bildeserie dette. Du har mange flott innlegg ninnover i bloggen din!!

    • Så kjempehyggelig sagt av deg Hans! Slikt inspirerer!!

      Takker oppriktig både for ordene og for kommentar nr 8700.🙂


Legg igjen en kommentar

