Hopp over navigasjon

Daily Archives: april 28th, 2009

Linerle f6.3, 1/1250, ISO 200

På samme måte som kaia jeg viste dere i forrige innlegg, svinset også denne vippestjerten rundt i gresset og jaktet på et bedre måltid. Flere ganger så jeg den ile avgårde etter fluer, men til tross for linerlas lynkjappe bevegelser så det ut til at de fleste fluene klarte å unnslippe. Dermed måtte den begynne letingen og jakten på nytt.

Stadig vendte linerla tilbake til denne bjerkestammen som tydeligvis var et godt jaktområde.

Linerle f6.3, 1/1250, ISO 200

 

Linerle f6.3, 1/1250, ISO 200

Den sjekket hele tiden nærområdet nøye.. tittet både opp og ned og til høyre og venstre.

Linerle f6.3, 1/1250, ISO 200

Så plutselig pilte den avgårde, og jammen klarte den å få tak i en fin flue… og jeg klarte utrolig nok å fange øyeblikket!

På grunn av den forstyrrende kvisten i bakgrunnen, anbefaler jeg at du klikker på bildet under slik at du får sett det i større format.

Linerle f6.3, 1/1250, ISO 200

Så fikk vi til slutt en godbit både linerla og jeg.. den fikk flua og jeg fikk bildet. 😉

Linerle f6.3, 1/1250, ISO 200

(Før markøren over bildene for EXIF-info, og klikk for å se dem i større format… anbefales.)